28 Jul 2011

dulu lain sekarang lain...

bila dikaji dan diselidik....hidup nie kadang3 makin happy kadang3 makin xhappy...semakin hari semakin penat aq terasa....bila aq da masuk alam pekerjaan baru aq nampak dengan nyata ragam manusia yang beragam4...pengalaman mengajar aq erti kehidupan yang sepatutnya aq tempuhi pada masa akan datang....tapi sebelum mendapatkan pengajaran itu, aq pasti akan mengalami sesuatu yang tak best....pelik kan....kenapa ada manusia yang tak boleh nampak orang lain senang....kenapa perlu ada rasa iri hati dan tak puas hati....kadang3 bila kita buat sesuatu yang baik pun dorang anggap ade udang di sebalik batu....ade jerk yang nak diperkatakan....tulah manusia....bila da nak msuk 2bulan aq bekerja makin banyak dugaan yang menimpa....pasti ade jerk masalah yang akan timbul.....kenapa mesti ade masalah....aq paling tak suka bila benda tu tak jadi masalah pada aq, tapi ade orang yang akan buat benda tu bermasalah pada aq....gerammmmnyaaaa.....selamat mak aq slalu berpesan,sabar....buat keje biar ikhlas....apa orang nak kata apa orang nak buat,biarkan jangan masuk campur...buat xde pape sudah....wat hal sendiri....ketua aq pun berpesan selagi boleh keje,keje.....aq berdiam diri xbermaksud aq xmarah....aq senyum xbermaksud aq suka....aq buat ape saja yang disuruh xbermaksud aq suka dibuli dan senang dibuli....tapi aq buat selagi aq mampu....kadang7 apa yang disuruh tulah mengajar aq sesuatu....tapi tulah....bila kita baik,orang pijak kepala kita....bila kita diam,sedap jerk orang kutuk mengata belakang kita....aq da mula xsukakan sikap orang5 nie......

25 Jun 2011

makin hari makin penat...n ade jek yang nak di pk kan....bosanye....malas betul la nak pk kdg4...memenatkan....siap selesai satu mslh mesti ade masalah lain datang...bosan bosan bosan............

12 Jun 2011

happy sgt4....

smlm anum jmp afie...bestnye...terlps gak rndu nie...hmm...xcitednye nk jmp g.... =)

29 Mei 2011

kehidupan makin berubah....

skrg byk bnda perlu di fikirkan...mkin meningkat dewasa mkin byk dugaan....& perlu hadapi dugaan tersebut dgn penuh kesabaran & ketenangan....tp aq mpu ker....nthlah.....hmmm....pasrah jela...
mkin lama mkin byk bnda y xterpk berlaku....xtau nk atasi perkara4 y xterduga berlaku nie mcmn....hmm...bla terpk rs bdmd plak....mcmn nie....dah la....mls nk pk...hmmmm

10 Mei 2011

bosanya..........

hmmm....betul3 bosan....xde y best btl....kat sana tension kat sini kusut...hmmm....
xde y best ke....ade je y xkena...hari3 diberi tekanan itu ini...
paling xsuka desakan dari sesorang ataupun....macam2 lah....
hhhhmmmm.....membosankan betul.....xsuka!!!

27 Apr 2011

tak disangka....

dlm hdp nie byk perkara y kita xsgka berlaku, akn terjadi....
bnda y xdirancang, akn terlaksana....
bnda y xterpikir, akn membawa mimpi....

dlm kehdpn ade mcm2 ragam....
suka duka....
sedih gembira....
ada jugak kecewa merana....

walaupepn y terjadi, hidup perlu diteruskan....

18 Apr 2011

hmmm....mcmnie....aq dibelenggu oleh 2 jejaka...y da lama aq knl n y baru je aq knl....tp kata hati aq.....hmmm....ssh utk diluahkn....

15 Apr 2011

muncul lagi....

hmmm....da lama x update blog....rindunye.....lepas nie da xde y membuzykn lg...so blh la update blog slalu....